СКЛАДАЄМО ПЛАН
Для заняття підготуйте уривки з літературних творів.
Ще один із способів словесно-логічного запам'ятовування – це складання плану тексту. Пропонуємо пам'ятку, яка допоможе дитині навчитися складати план і переказувати текст, використовуючи план.
1. Прочитай текст, випиши слова, які тобі незрозумілі, і з'ясуй їхнє значення.
2. Якщо у текста є назва, то обміркуй її, дай відповідь на запитання: «Чому текст так названий?»
3.Розділи текст на кілька смислових частин.
4. Підкресли в кожній частині ключові слова (див. вправу «Ключові слова»).
5. Постав до кожної частини тексту запитання (див. вправу «Питання»).
6. Придумай заголовок кожній частині тексту, використовуючи ключові слова або питання.
7. Прочитай окремо і перекажи кожну частину тексту, відображену в плані, подумки малюючи картинки до змісту (див. вправи з розділу «Ігри для розвитку зорової пам’яті»),
8. Перекажи весь текст цілком, використовуючи складений тобою план.
Скориставшись цією пам'яткою, можна легко запам'ятати навчальний матеріал. Для відпрацювання вміння складати план і переказувати по ньому текст можна використовувати уривки з літературних творів.
ПЛУТАНИНА-1
Для заняття вам знадобиться будь-який текст, надрукований на аркуші паперу.
Мається на увазі, що цей текст дитина вже запам'ятала. Ви розрізаєте надрукований текст на окремі уривки або речення, перемішуєте і віддаєте дитині, яка отримує завдання відновити послідовність уривків або речень, так щоб вийшов вихідний текст. Мета вправи – проконтролювати запам'ятовування і закріпити текст в пам'яті. Якщо необхідно добре запам'ятати матеріал, перевести його з короткочасної пам'яті в довготривалу, то це завдання з одним і тим же текстом можна виконувати кілька разів з проміжком у часі. Наприклад, через 2-3 дні.
Немає коментарів:
Дописати коментар