ҐУДЗИК
Грають дві людини. Перед ними лежать два однакових набору ґудзиків, в кожному з яких жоден ґудзик не повторюється. У кожного гравця є ігрове поле - це квадрат, розділений на клітини. Гравець, який починає гру, виставляє на своєму полі 3 ґудзики, другий гравець повинен подивитися і запам'ятати, де який ґудзик лежить. Після цього перший гравець закриває листком паперу своє ігрове поле, а другий повинен на своєму полі повторити те ж саме розташування ґудзиків.
Чим більше в грі використовується клітин і ґудзиків, тим гра стає складнішою.
Цю ж гру можна використовувати в роботі на розвиток пам'яті, просторового сприйняття і мислення.
ПІВКОЛО
Учасники повинні встати півколом і визначити ведучого. Ведучий протягом декількох секунд намагається запам'ятати порядок розташування гравців. Потім по команді він відвертається і називає порядок, в якому стоять товариші. На місці ведучого повинні побувати всі гравці по черзі. Варто нагородити тих, хто не помилиться оплесками.
 ФОТОАПАРАТИ
Варіант 1
Дітям на секунду показується картка з будь-яким зображенням, діти повинні якомога докладніше описати його.

Варіант 2
Показується картинка з зображенням будь-якого сюжету (30 секунд), після чого дається інша, подібна першої картинка, але на ній деякі предмети відсутні або замінені на щось інше. Треба сказати, що змінилося.

Варіант 3
На столі розкладаються будь-які предмети, іграшки тощо (в кількості не більше 7 штук для дитини 5-6 років, якщо дитина молодша, то число предметів має бути менше). Дитині дається 30 секунд, щоб запам'ятати, що і де лежить. Потім він відвертається. Дорослий переставляє предмети, або щось прибирає зовсім або заміщає на інший предмет. Дитина повинна визначити, що змінилося.

Варіант 4
Гра проводиться з групою дітей. Вибирається одна людина, зовнішній вигляд якого діти повинні запам'ятати. Потім він виходить з кімнати і щось змінює у своїй зовнішності (дорослий може допомагати дитині). Після чого він повертається і діти повинні знайти відмінність.

Варіант 5
Для гри знадобляться 3 картки з 8 зображеннями різних предметів. Предмети одні й ті ж, але розташування різне. Картинки.
Гра може проводитися як з групою дітей, так і індивідуально.
Інструкція педагога: "Сідайте за столи. Сьогодні ви будете фотоапаратами. Подивимося, який фотоапарат буде найкращим. Перед вами лежать перевернуті зворотною стороною картки (їх 3) і картинки в стопочку. Спочатку по сигналу візьмемо першу картку, поглянемо на неї, намагаючись запам'ятати все, що на ній намальовано. По сигналу знову переверніть її зворотною стороною і покладіть на кут стола. Потім за сигналом відберіть картинки, які були намальовані на великій карті. Приготувались (гонг). Перевертаємо карту. Дивимося на неї 30 секунд (гонг) . Перевертаємо карту. Кладемо на кут стола - починаємо відбирати картинки (гонг). 15 секунд (гонг). Закінчили.

Візьміть знову першу карту. Покладіть її перед собою зображенням вгору. Перевірте, чи правильно ви запам'ятали картинки. Приберіть зайві. Скільки картинок вам вдалося запам'ятати? Запам'ятайте це число.
А тепер повторимо цю вправу з іншою картою. Приготувалися (гонг). 30 секунд. Закінчили (гонг). Прибрали карту. Відбираємо картинки (гонг). 15 секунд (гонг). Закінчите.
Перевіряємо себе. Скільки картинок вам вдалося запам'ятати? Це більше, ніж у перший раз, чи менше?
Потренуємося втретє. Скільки картинок ви запам'ятали тепер? Молодці! Ви добре потрудилися! Пора відпочивати ".

Немає коментарів:

Дописати коментар