КАЖИ НАВПАКИ
Кидаємо дитині м’ячика і називаємо будь-яке слово, що має антонім. Дитина повертає м’ячика, називаючи при цьому слово з протилежним значенням. Наприклад:
великий - маленький, товстий - тонкий, чорний - білий, гарячий - холодний, порожній - повний, легкий - важкий, чистий - брудний, хворий - здоровий, дитина - дорослий, вогонь - вода, сильний - слабкий, веселий - сумний, гарний - потворний, боягуз - сміливець.
Гра розвиває уяву, мислення.
ВИКЛЮЧИ ЗАЙВЕ
Гра розвиває уяву і слухову пам’ять, підходить для дітей 5-7 років.
Попросіть дитину послухати слова, які ви будете називати, і вибрати з трьох слів зайве. Щоб полегшити завдання, нехай дитина спробує уявиляти предмети, які ви називаєте.
Колір:
1) апельсин, ківі, хурма;
2) курча, лимон, волошка;
3) огірок, морква, трава;
4) цукор, пшениця, вата.
|
Матеріал:
1) банка, каструля, стакан;
2) альбом, зошит, ручка;
3) шафа, олівець, шуба;
4) сорочка, гумка, спідниця.
|
Форма:
1) телевізор, книга, колесо;
2) косинка, кавун, намет.
|
Смак:
1) цукерка, картопля, варення;
2) торт, оселедець, морозиво.
|
Величина:
1) бегемот, мураха, слон;
2) будинок, олівець, ложка.
|
Вага:
1) вата, гиря, штанга;
2) м'ясорубка, пір'їнка, гантелі.
|
ОЖИВЛЕННЯ
Запропонуйте дітям уявити собі будь-якого звіра, тварину. Після того, як образ створений, попросіть їх "оживити" картинку, тобто щоб тварина почала рухатися, жити своїм життям в уяві. Нехай діти розкажуть один одному про своїх звірів. Потім підведіть підсумки, чия розповідь виявилася найцікавішою.
Після гри з живими істотами можна переходити до "оживлення" предметів. Вправа виконується спочатку з закритими очима, а потім з відкритими.
Можна погратися в чарівника: дитині пропонується стати чарівником, здатним оживляти за допомогою чарівної палички все, що завгодно. Наприклад, він торкається в своїй уяві предмета, і той оживає, потім "чарівник" розповідає всім, що він бачить; потім ролі міняються.
УЯВНА КАРТИНА
Ця ігрова вправа для дітей і дорослих відмінно розвиває візуальне мислення та вміння розповідати за уявними зоровими образами. Це вміння є найважливішим у формуванні здатності переказувати своїми словами текстовий матеріал.
Сенс вправи полягає в тому, щоб словами малювати картину на чистому аркуші паперу.
Наприклад, перший учасник бере в руки чистий аркуш паперу і каже: "Я намалював у верхньому лівому куті сонечко".
Наприклад, перший учасник бере в руки чистий аркуш паперу і каже: "Я намалював у верхньому лівому куті сонечко".
Потім слід передати чистий аркуш паперу другому учаснику гри. Він каже: "Ось тут намальовано сонечко, а тут я намалював внизу синє море".
Чистий аркуш передається третьому учаснику гри: "Ось тут намальовано сонечко, тут внизу синє море. А тут я малюю, по небу пливуть хмари і літають чайки".
Аркуш знову повертається до першого учасника і так далі, поки картина не буде "намальована".
Після цього слід дати кольорові олівці і чисті аркуші паперу всім учасникам гри і нехай вони найдетальніше намалюють те, що було зображено на уявній "картині".
Або можна запропонувати домашнє завдання - згадати і замалювати в зошиті картину, яку ми "малювали" на занятті.
Немає коментарів:
Дописати коментар