КОРЕКТОР
Цю гру діти зазвичай люблять за те, що вона дає їм можливість відчути себе дорослими і важливими. Для початку потрібно пояснити їм зміст незрозумілого слова "коректор". Згадайте з дитиною її улюблені книги та дитячі журнали. Чи зустрічала вона в них коли-небудь друкарські помилки? Звичайно ні, якщо мова йде про хороше видавництво. Але ж автори теж можуть допускати помилки. Хто ж займається їхнім виправленням і не пропускає до друку різні "полимки"? Цією важливою людиною і є коректор. Запропонуйте дитині попрацювати на такій відповідальній посаді.
Візьміть стару книгу або журнал, де є великі тексти. Домовтеся з дитиною про те, яка буква сьогодні буде умовно "неправильною", тобто яку букву вона буде викреслювати. Потім виберіть фрагмент тексту або засічіть час роботи (не більше десяти хвилин). Коли пройде цей час або буде перевірений весь вибраний уривок, перевірте текст самі. Якщо ваші син або дочка дійсно відшукали всі потрібні літери, то обов'язково похваліть їх. Такому коректорові можна навіть видати премію (наприклад, у вигляді солодощів або маленьких сюрпризів)!
Якщо ж вашим коректором були допущені пропуски або помилки, то теж не засмучуйтеся - йому є в чому вдосконалюватися! Візьміть аркуш у клітинку і накресліть на ньому систему координат. Вгору по вертикальній осі відкладіть стільки клітинок, скільки помилок припустилася дитина. Коли будете проводити цю гру повторно, то на цьому ж кресленні правіше відкладіть наступну кількість помилок. З'єднайте отримані точки. Якщо крива поповзла вниз, значить, ваша дитина сьогодні працює більш уважно, ніж раніше. Порадійте разом з нею цій події!

Примітка. Описану гру бажано проводити з неуважними дітьми систематично. Тоді вона стане ефективним інструментом, здатним виправити цей недолік. Якщо ж ваша дитина вже без зусиль справляється із завданням, тоді можна його ускладнити наступними способами. По-перше, можна запропонувати коректорові викреслювати не одну букву, а три, причому різними способами. Так, наприклад, букву "М" потрібно викреслювати, букву "С" підкреслювати, а "І" обводити в кружок. По-друге, можна вносити шумові перешкоди, які будуть відволікати дитину від роботи над завданням. Тобто у відведений для "коректури" час ви замість того, щоб зберігати мовчання і допомагати дитині зосередитися, будете грати роль "шкідливого" батька: шуміти, шарудіти, розповідати історії, упускати предмети, вмикати і вимикати магнітофон та виконувати інші дії в стилі старої Шапокляк.
ВЧИТЕЛЬ
Ця гра напевно сподобається тим, хто вже навчається в школі, особливо в початкових класах. У цьому віці діти легко ототожнюють себе з учителем і з задоволенням побудуть на його місці.
А ось вам, навпаки, доведеться представити себе недбайливим школярем і підготуватися до уроку, списавши кілька речень з книги. При цьому ви повинні допустити у своєму тексті кілька помилок. Краще не робити орфографічних або пунктуаційних помилок, адже дитина може не знати деяких правил. Зате можна допускати пропуски букв, зміни закінчень, неузгодженість слів в особі і відмінку. Нехай дитина увійде в роль учителя і перевірить вашу роботу. Коли всі помилки будуть знайдені, запропонуйте їй поставити оцінку за таке списування. Будьте морально готові, що ваші син або дочка з неприхованою радістю поставлять двійку в ваш уявний щоденник. Добре ще, якщо батьків в школу не вимагатимуть!

Примітка. Якщо у вас нерозбірливий почерк, то краще надрукувати текст з помилками або написати друкованими літерами.
ТІЛЬКИ ПРО ОДНЕ
Ця гра може здатися нудною на погляд дорослих. Однак діти її чомусь дуже люблять.
Запропонуйте дитині вибрати одну будь-яку іграшку. Тепер поясніть правила. У цій грі можна говорити тільки про одне - про обрану іграшку. Причому говорить тільки той, у кого іграшка в руках. Сказати потрібно одне речення, яке описує цю іграшку в цілому або якісь її деталі. Після цього слід передати її іншому гравцеві. Тоді він скаже своє речення про цей самий предмет. Зверніть увагу, що не можна повторювати вже сказані відповіді або робити абстрактні висловлювання. Так фрази типу: "А я у бабусі бачив схожу ..." - каратимуться штрафним балом. А гравець, який набрав три таких бали, вважається переможеним! Сюди ж нараховуються штрафи за повторення сказаного і відповідь не в свою чергу.

Примітка. Краще обмежувати час цієї гри. Наприклад, якщо після закінчення десяти хвилин ніхто з учасників не набрав три штрафні бали, то виграють обидва. Поступово цю гру можна ускладнювати, вибираючи в якості її об'єкта не іграшку, а більш прості предмети, у яких не так вже й багато ознак. Якщо в результаті ви зможете описувати досить довго предмети типу олівця, то сміливо вважайте, що досягли зі своєю дитиною певних висот!

Немає коментарів:

Дописати коментар