Працюємо над вдосконаленням мовних  компетентностей

Контрольні роботи з української мови 3 клас

Мовна тема «Мова і мовлення. Текст. Речення. Слово» (1 семестр)

Прізвище, ім’я учня ______________________________________________________

1 варіант

1. Продовж речення: Мова―найважливіший засіб…

а) малювання б) письма в) спілкування



2. Познач речення, у яких є слова, що звучать і пишуться однаково, але мають різне значення.

а) У Дениса в зошиті було чисто. У цьому зошиті зовсім немає помилок.

б) Злий вовк нишпорив у кущах. Цей хлопчик виявився не добрим, а злим.

в) Легка пара піднімалася над ранковим полем. Пара рукавичок не була б сьогодні зайвою.



3. Мета тексту – це

а) те, про що (кого) повідомляється;

б) зачин, основна частина, кінцівка;

в) те, для чого автор пише твір.



4. Обери рядок, в якому записане речення:

а) Над ярами стелився

б) Сонце поволі підіймалося з-за гори

в) У лісі співали



5. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.

__ Навесні діти відпустили зайченя на волю.

__ Спочатку воно всіх боялося і ховалося під шафу.

__ Вони годували його морквою і капустою.

__ Восени я приніс у школу зайченя.

__ Потім зайченя звикло до дітей.

6. З’єднай стрілочками фразеологізми з синонімами.

Набрати води в рота лінуватися

Замилювати очі утікати

Байдики бити обдурювати

Брати ноги на плечі мовчати



7. Склади і запиши речення з поданих слів. Підкресли головні слова в реченні.

На, виблискує, ясному, веселка, небі.

________________________________________________________________________



8. Перебудуй речення так, щоб виділене слово стало звертанням.

Письменники пишуть гарні твори для дітей.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Контрольні роботи з української мови 3 клас


Мовна тема «Будова слова» (1 семестр)


Прізвище, мі’я учня ____________________________________________________

1 варіант

  1. Прочитай і вкажи правильну відповідь.

Закінчення – це

а) частина слова, що стоїть після кореня;

б) змінна частина слова;

в) спільна частина споріднених слів.

2. Вибери рядок, у якому записані спільнокореневі слова.

А) старанний, ретельний, дбайливий;

б) береза, березою, березу;

в) березовий, підберезник, берізонька.

3. Визнач слово, яке відповідає схемі.

А) під’їзд;

б) розмова;

в) хлібина.

4. Вибери рядок слів, у якому всі слова записані правильно.

А) розшукати,безстрашний, міє цяйй;

б) безхмарний, зшити, розплавлений;

в) міє цяй, зберегти, розбити.

5. Утвори антоніми за допомогою префіксів.

Залізти - ________________________;

приїхати - ______________________ ;

зав’язати - _______________________;

закривати - _______________________ .

6. Утвори слова.

А) за допомогою суфікса – зменшено – пестливе:

колос - ___________________;

б) утвори прикметник:

осінь - ____________________.

7. Визнач будову слова.


Записи, літній, пролісок, слониха.



8. Прочитай . Зі слів, змінюючи, де треба, закінчення слів, склади речення і запиши.

Зимою, ходили, в, діти, діброва. Стояли, дуби, в, зимовому, красивому, вбрання.




Контрольні роботи з української мови 3 клас


Мовна тема «Частини мови» (1 семестр)


Прізвище, мі’я учня ____________________________________________________

1 варіант

  1. Дієслово означає …

а)ознаку предмета;

б) назву предмета;

в)дію предмета.


  1. Вибери серед наведених слів прикметник.

А)Гомін;

б) гомінкий;

в)гомоніти.


3. Як пишеться «не» з дієсловами?

А) Окремо.

Б) Разом.

В)Через рисочку.


  1. Познач рядок, у якому слова записані правильно.

А) вмиваєшся, висна, росбитий;

б) дошчовий, граєся, м’ята;

в) ховається, весна, гіллястий.


  1. Підкресли іменники, прикметники, дієслова.


Міркування, читати, польовий, транспортний, визначити, відповідь, охайний, приладдя, запитувати.


  1. Спиши. Визнач рід іменників. Виділи закінчення.

Раптом небо потемніло. Насунула чорна хмара. Полив дощ.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


  1. До іменників добери споріднені прикметники і дієслова.

Читач — ________________________________________________

Лікар — _________________________________________________

Співак —________________________________________________


Контрольні роботи з української мови 3 клас


Мовна тема «Частини мови» (1 семестр)


Прізвище, мі’я учня ___________________________________________________



2 варіант

  1. Іменник означає …

а) ознаку предмета;

б) назву предмета;

в) дію предмета.


  1. Вибери серед наведених слів дієслово.

А) Гомін;

б) гомінкий;

в) гомоніти.


  1. Як пишеться «не» з дієсловами?

А) Окремо.

Б) Разом.

В) Через рисочку.


4. Познач рядок, у якому слова записані правильно.

А) Непобачити, узлісся, зилені;

б) рухається, село, розбитий;

в) міє ця, м’яч, кушч.


5.Підкресли іменники, прикметники, дієслова.


Завдання, міркувати, свійський, виразний, групувати, запитання,

чепурний, знаряддя, відповідати.


  1. Спиши. Визнач рід іменників. Виділи закінчення.

Зазеленіла молода травичка. Подув веселий вітерець. Випурхнуло маленьке пташенятко.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


  1. До іменників добери споріднені прикметники і дієслова.

Радість — ____________________________________________________

Праця — ______________________________________________________

Зелень — ______________________________________________________



Тексти для списування

1 семестр

Чому плаче синичка?

У дворі росла в(и/е)сока тополя. Оля з (М/м)арічкою зробили (на) тополі гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала синичка і співала, співала. Марічка думала, що синичці вес(и/е)ло і вона радіє разом з ними. Раптом (О/о)ля побачила (в) дуплі гніздечко (з) маленькими пташенятами. Тоді дівчатка зрозуміли, що синичка не радіє, а плаче. Чому ж плаче синичка? (56 слів)

(За В. Сухомлинським)



2 семестр

В(е/и)рба

Як тільки сонце (на)весну пов(е/и)рне і трохи пот(е/и)пліє, одразу ж (на)в(е/и)рболозах біля річок, ставків і на узліссях з(ь/')являються пухнасті котики. Це в(е/и)рба цвіте, нагадуючи, що в(е/и)сна вже не за горами, що невдовзі оновлююча пора повсюдного зел(е/и)н – квіту.

Цвіт в(е/и)рби – прекрасне, зворушливе диво природи. Пухнасті в(е/и)рбові котики – вражаючий символ краси. В(е/и)рболози молодою зел(е/и)нню першими м(е/и)лують наше око, коли інші д(е/и)рева, чорні й голі, іще від з(е/и)мової сплячки не пробудилися. (70 слів)

За Олександром Довженко


Диктанти

1 семестр

Осінь

Лісами та садами іде осінь. На ній золоте вбрання. На голові віночок із золотого колосся та осінніх квітів. В одній руці красуня несе плетений кошик. А з нього виглядають рум’яні яблука, соковиті сливи, янтарний виноград. У другій руці пишна паляниця.

Іде щедра осінь, частує всіх своїми дарами. Чарівниця про всіх дбає. (52 слова)



2 семестр

У морозний день

У ясний морозний день Софія пішла на горби. На заметах утворилась тонка кірка. Вона ламалася із легким хрускотом і дзвеніла, як скло. А чоботи глибоко провалювалися у пухнастий сніг. На верховині горба зупинилася і застигла зачарована. Як у білій завороженій країні, лежали навколо мовчазні сніжні сувої. Бліде сонячне проміння золотистим полиском ковзалось на сліпучих білих просторах. Скутий Дніпро замело кучугурами, і далекий ліс застиг синьою холодною смутою. (67 слів)



Наша Україна

Широко простяглася наша рідна країна. Прекрасні її землі. Від краю до краю на її просторах визріває золотиста пшениця. Зеленіють безмежні поля цукрових буряків. Любо вітають нас золотими шапками стрункі соняшники. Вітер розчісує коси пишної кукурудзи. На степових просторах розгулюють великі стада худоби. Запашні сади оточують наші міста і села. Блискучі рейки залізниць густою сіткою вкривають землі України. Багато в Україні заводів, фабрик, електричних станцій. Любіть та бережіть свою Україну! (69 слів)



Письмовий переказ (1 семестр)

Як білка і заєць одне одного не впізнали

Якось улітку познайомилися білка і заєць та й стали друзями. А потім прийшла зима. Білка вимостила собі гніздо на дереві, а заєць під кущем сховався.

От поглядає білка на нього і не впізнає: був сірий, а став білий, як сніг. А заєць і собі не впізнає подруги: та була в руденькому кожусі, а ця в димчасто – сірому.

Аж тоді впізнали одне одного, як літечко прийшло і їм вбрання повернуло.

План

  1. Добрі друзі.

  2. Не впізнали.

  3. Настало літечко.

Опорні слова та словосполучення: познайомилися, вимостила гніздо, сховався, поглядає білка, не впізнає, димчасто – сірий, вбрання повернуло.









Немає коментарів:

Дописати коментар